Golf 7 GTI – najlepszy hot-hatch od lat.

Volkswagen Golf 7 GTI

logo GTI na białym GOLF VIINiezależnie od wersji i zmieniających się motoryzacyjnych trendów Volkswagen Golf nigdy nie szokował wyglądem. Każda generacja była bardziej stylistyczną poprawką w stosunku do poprzednika. Wersje GTI od innych, słabszych pod względem mocy modeli wyróżniają się kilkoma detalami jak inny grill w kształcie plastra miodu, dodatkowe spojlery, większe dedykowane felgi itd. Mimo, że te nieliczne smaczki nie starają się za wszelką cenę przykuć wzroku osób postronnych, każdy miłośnik sportowych aut odnajdzie w tych akcentach otoczkę tworzącą niepowtarzalny klimat.

Wnętrze Volkswagen Golf VII

golf_7_gti_performance_4.pngWnętrze pojazdu posiada charakterystyczną kratę lub za dopłatą skórę oraz sportowe wygodne fotele. W przedstawianym użytkowanym Golfie 7 GTI z pakietem Performance o mocy 230KM i skrzynią DSG cała kabina wygląda elegancko i nowocześnie. Smaczków wnętrzu dodaje podświetlenie w drzwiach na czerwono oraz konsola skierowana w stronę kierowcy – co jest naszym zdaniem genialnym pomysłem. Omawiany egzemplarz został wyposażony m.in. w automatyczną skrzynię DSG, nawigację Discover Media, nagłośnienie

Osiągi testowanego Golfa

golf_7_gti_performance_3.pngDynaudio o mocy 400 wat oraz pakiet Performance. Ten ostatni dodatek sprawia, że samochód GTI legitymuje się mocą większą o 10 KM, ma szperę nie elektroniczną tylko mechaniczną oraz powiększone wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 340 mm z przodu i 310 mm z tyłu bardzo efektywne.. Dźwięk silnika przy wolnych obrotach jest dyskretny zaś przy ostrej jeździe z wydechu wydobywają się pojedyncze strzały- nie tak natarczywe jak w Mercedesie A45 AMG- lecz dość wyważone i przyjemne dla ucha. Teraz kilka słów o osiągach. Startując procedurą sportową, pierwsze 100 km/h nasz egzemplarz osiągnął w 6,1 s (dane fabryczne: 6,4 s od 0 do 100 km/h), a prędkość maksymalną uzyskaliśmy 248 km/h. Są to dane dość dobre ( dość ponieważ produkowany obecnie po liftingu i up-sizingu Vw Polo GTI 1.8 192 KM ma podobne osiągi ), ale esencją prowadzenia Golfa GTI są zakręty i sposób ich pokonywania. Auto nie ma jakichkolwiek problemów z trakcją. Zastosowana mechaniczna szpera sprawia, że Golf prowadzi się jak po sznurku i jest wręcz przyklejony do drogi. Jest prawie zawsze przewidywalny i sprawia, że nawet osoba, która wcześniej nie miała do czynienia z hot-hatchami czuje się w tym aucie bezpiecznie. W ostrych łukach i zakrętach nie możemy posiadając europejską wersję Golfa 7 GTI wspomóc się hamulcem ręcznym – jest elektryczny. Hamulec ręczny tradycyjny mechaniczny jest dostępny w samochodach VW Golf 7 GTI produkowanych w Meksyku na rynek amerykański. Istotnymi zaletami nowego Golfa 7 w wersji GTI są także uniwersalność oraz przydatność na co dzień. Jego nadwozie jest praktyczne, a obniżone o 15 mm względem tradycyjnych wersji zawieszenie, pomimo że ma sportową charakterystykę, nie powoduje dyskomfortu. Porównując obecnego Golfa GTI siódmej już generacji do poprzednich modeli oraz innych obecnie produkowanych hot-hatchy uważamy, że GTI 7 w wersji Performance jest genialnym samochodem, daje frajdę z jazdy, wspaniale się prowadzi, robi więcej zamieszania basowymi strzałami z wydechu. Polecamy ten model samochodu i uważamy, że stosunek jakości do ceny jest rewelacyjny.

logo audi logo fiat logo opel logo renault logo seat logo skoda logo subaru logo suzuki logo toyota logo volkswagen

Powered by MtechCMS. Obsługę serwisu zapewnia Mtechnology - profesjonalne usługi IT